Kontakt adresa:
Contact: otokstradioti@gmail.com

Potpisivanje peticije :
Sign petition: http://www.ipetitions.com/petition/otokstradioti/

_SOS_ _Why?_ _Warum ?_ _Почему ?_ _PETITION_ _PETICIJA_

22.1.09

Joškov odgovor Zlatku

Danas je u novima bilo dosadno, nema pilingrina. Zato nema ni copy/paste. Ali za Vas koji nas pratite ima uvjek dobrih vjesti iz prve ruke. Prije svih čitate:
Što je Joško odgovorio Zlatku !
NAJMODERNIJA TURISTIČKA STRATEGIJA:

BETON UMJESTO PRIRODE

Odgovor Zlatku Petkoviću
Nije u cijeloj priči problem u eroziji ostrva, već u eroziji morala koja bi u krajnjem, od najljepšeg zaliva na svijetu napravila betonirani potok
Multipraktik
Lijepljnje etikete multipraktik me neodoljivo asocira na političko lijepljenje etikta u nedostatku argumenata. Valjda se ja kao mašinski inženjer ne bi trebao baviti ničim drugim, ribari bi trebali samo ribati, ronioci samo roniti, pomorci samo ploviti, saobraćajni inžinjeri bi se trebali baviti samo saobraćajem. Za sve njih bi o važnim stvarima trebali razmišljati stručnjaci za razmišljanje. A odluke bi donosili stručnjaci za donošenje odluka. A pare bi imali stručnjaci za imanje para. Kako bi to bilo sređeno društvo! Vrlo uni-mani-praktčno.
Kako je teklo
Krajem ljeta sam saznao da je u idejnom planu za Sveti Marko da se betonira plićina Tunja i napravi nekakvo vještačko ostrvo sa novosagrađenim starim gradom. Ispocetka nisam mogao vjerovati da tako nešto može nekom u eko državi sa wild beauty orijentacijom uopšte pasti na pamet. Kada sam se uvjerio da im je ipak palo, pokusao sam doci do idejnog rjesenja, ali mi i pored obecanja od g. Petkovica nije omoguceno da ga pogledam. Ipak sam došao do jedne fotografije modela idejnog rješenja i shvatio zašto se to radi u velikoj tajnosti.
Nakon toga, umjesto da jedrim i ribam, uključio sam se u akciju spašavanja Svetog Marka i Tunje, provodeći dosta vremena skidajući sa interneta zakone, planove, studije. Puno toga sam saznao i naučio i dodatno se uvjerio da bi takvo rješenje za Sveti Marko i Tunju bilo katastrofalno. Ne sumnjam da ima puno ljudi koji puno vise i stručnije znaju sto sve što tamo pise i što znači, i pisaca tih dokumenata i ljudi koji su ih usvajali. Neka se malo i javno oglase, valjda smo mi pro evropska i demokratska zemlja, ne boje se valjda... Istovremeno sam pokušavao da ljude u lokalnoj samopravi ubijedim da djeluju da se to navrijeme zaustavi, u fazi izrade studije o lokaciji, jer je totalno nezakonito i suprotno obavezujućim planovima višega reda i neće imati šanse da prođe, a svi ćemo izgubiti dosta vremena i energije, a oni i politcke poene...
Tračak nade (ali lažan) da će se ipak odustati od takvog rješenja bila je izjava Zlatka Petković za dnevni list DAN: - Biće zahvata u moru, ali znamo koliko je neophodno, tako da ćemo plićak iskoristiti, ali neće biti betoniranja. (DAN 09.12.2008 god.) Kada se nacrt studije o lokaciji pojavio - katastrofa – još grđe i još veće betoniranje sa gradnjom zgrada na Tunji!
Suština priče
Potražnja za prirodnom i egzotičnom vrstom turističkog proizvoda je nestala, kaže diplomirani inženjer saobraćaja, bivši direktor turističkog naselja Sveti Marko, bivši direktor Putnika za Crnu Goru, a sadašnji Metropolov uposlenik, koji je, kako je sam priznao, još za vrijeme kluba Mediterane na Svetom Marku imao betonske ideje. To već ozbiljno dovodi u pitanje same temelje ekološke države i WILD BEAUTY ideje. Valjda bi sve trebalo konfekcionisati u Monako – Majami stilu, betonirajući po svijetu koraljne grebene i ostale zastarele proizvode.
Možda pogrešno tumači održivi razvoj računajući da je lakše održavati beton nego nestašnu prirodu u kojoj pada lišće, puše bura i biljke neorganizovano rastu... Očito su i investitor i državni organi znali da ulaze u kršenje zakona i planova višeg reda. Debelo je učešće Morskog dobra i ministarstva za ekonomski razvoj u cijeloj priči što se vidi i iz programskog zadatka. Zlatkova velika uloga u svemu tome je bila da neutrališe eventualno neslaganja građana sa takvim poduhvatom, a koju on očito ne obavlja uspješno, pa se ljuti i trazi protvniku slabu tačku roneći po muljevitom dnu.
Da li smo ljudi ili brojevi ?
Zlatko kaže da nije važan broj ljudi, već stručnost, pa bi valjda u javnim diskusijama trebali učestvovati samo podobno stručni. Ali vidjeli smo da mnogi stručnjaci ćute, a građani neće da ćute i neće da su samo brojevi... Koji su sve ribari i ronioci i jedrilicari popisali peticiju. Pa ne samo oni, već i radnici i penzioneri i vojna lica. Pa ne samo oni, već i studenti i đaci.Pa ne samo oni već i domaćice i prodavačice i konobarice. Profesori i doktori, arhitekte i urbanisti. Tivćani koji žive u inostranstvu. Poznati umjetnici.... Pripadnici svih partija, raznih nacija i vjeroispovjesti. Svi ujedinjeni idejom da može drukčije, da može bolje i da može po zakonu....
Puštio bi ja vas ali nećete vi mene
Koja je svrha priče o Modroj Lasti u svemu ovome – da me ocrni i proglasi za nekompetenog po pitanjima, mora, nautičkog turizma i tako toga. Zapravo mu mogu biti zahvalan što je otvorio temu u kojoj se dosta dobro snalazim i na koju imam dosta toga reći, ali to zahtjeva puno novinarskog prostora koji će se, nadam se, uskoro ukazati, a sada samo ukratko:
 
1.) Netačno je da je Joža Horvat “Modrom Lastom” oplovio svijet. S njom je doplovio do Južne Amerike i za to putovanje su vezane dvije tragedije njegove porodice. Svijet je oplovio “Besom” polazeći iz Kotora daleke 1965 godine.
 
2.) Tačno je to da sam ja odgovoran za puno toga što se dešavalo u jedriličarskom klubu “Delfin” čiji sam član već više od 30 godina, ali ne za ono što mi imputira Zlatko.
Joža je ploveći oko svijeta „Besom“ cijelo vrijeme imao problema u navigaciji, zbog pokvarene busole i, kako kaže, samo ga je Proviđenje spasilo od katstrofe kada je, srećno i ne znajući, prešao preko Velikog Australijskog Grebena na mjestu gdje po kartama nije bio ucrtan prolaz..
Zlatko očito ima problema sa busolom i želim mu da, umjesto da se nasuče na Veliku Tivatsku Tunju, uz pomoć Proviđenja pređe bezbjedno u mirne i sigurne vode.
Joško Luković
 

FOTOGRAFIJA MAKETE PRVOBITNOG IDEJNOG RJEŠENJA ZA SVETI MARKO

Nema komentara:

Objavi komentar

Peticiju možete potpisati popunjavanjem elektronskog formulara preko linka sa naslovne strane: "Potpisivanje peticije"