Kontakt adresa:
Contact: otokstradioti@gmail.com

Potpisivanje peticije :
Sign petition: http://www.ipetitions.com/petition/otokstradioti/

_SOS_ _Why?_ _Warum ?_ _Почему ?_ _PETITION_ _PETICIJA_

3.4.09

Korlet o Sv. Marku

Direktor Porto Montenegra Oliver Korlet

u intervjuu Vijestima o gradnji na Svetom Marku

Porto5ED Foto: NB

• Kako gledate na planove ruske kompanije Metropol na ostrvu Sveti Marko, posebno na najavljenu izgradnju velike marine od 148 vezova na otoku?

- Mislim da je Metropolov projekat izgradnje na samom ostrvu dobra stvar jer će, ukoliko to naprave kvalitetno, to pomoći promociji Crne Gore i dodaće jedan novi segment na ovdašnje tržište – visokokvalitetne kuće što je vrlo bitno za uspjeh elitnog turizma. Što se marine tiče, mislim da su tu prilično ograničeni prirodnim uslovima na ostrvu i u okolnom akvatorijumu, te da mogu napraviti samo manju marinu sa najosnovnijim sadržajima za male jahte. Međutim, i to treba učiniti na pravi način inače bi to bila šteta za sve. Nadam se da oni to razumiju, jer je izuzetno teško u uslovima kakvi su na Svetom Marku tamo bezbjedno dovesti i stacionirati jahtu dugu 100 metara o čemu se govorilo u javnosti. Marina na ostrvu za tako velike brodove, urađena na pravi način, bila bi izuzetno skupa, a nema smisla duplirati infrastrukturu. Imajući u vidu Porto Montenegro, to bi bilo kao da pored postojećeg, gradite još jedan aerodrom Tivat što je besmisleno.“

O betoniranju mora kao izvoru ekstraprofita ne kaže ništa. Ne kaže ništa ni o ekologiji i dragocjenim a ograničenim bioresursima Boke, koji su i do sada mamili mnoge nautičare da uplove i zadrže se u tivatskom zalivu pa makar i na sidru. Ne kaže ništa o jedinstvenom skladu tivatskog arhipelaga koji upravo nautičarima nudi puni doživljaj, a koji bi pretjeranom urbanizacijom bio uništen. Razmatra ekonomsku i funkcionalnu stranu kao da je to pitanje garažnog prostora u prenaseljenom centru nekog velegrada.

Što kaže o svom poslu ?

U razgovoru za „Vijesti“, Korlet je obećao da će prva faza nove marine za mega-jahte biti otvorena početkom juna,…Razlog više je i činjenica što se ja prvog vikenda u junu ženim i marina mora biti otvorena jer mi dolazi 250 gostiju iz cijelog svijeta, kojima moram pokazati što ja to ovdje radim već tri godine.

Do sada smo investirali preko 50 miliona eura, a do kraja ove godine uložićemo još toliko.

Upravo smo u postupku zapošljavanja desetak ljudi koji će raditi u marini, a već imamo i poseban desetočlani tim koji će voditi funkcionisanje marine. Svi oni, osim direktora marinskih operacija Tonija Brauna su mještani – stanovnici Tivta i to je tek početak otvaranja novih radnih mjesta za lokalno stanovništvo koje donosi Porto Montenegro.

….

U Tivtu u blizini postojećeg malog brodogradilišta za jahte Navar u Bonićima postoji jedna za nas interesantna lokacija koja je nedavno ponuđena na prodaju. Mislim da bi to bilo izvanredno mjesto za manji remontni kapacitet za jahte dužine do 40 metara.

...

Dakle, za 3 godine potrošeno 50 milona, zaposleno 10 Tivćana sa planom za još 50M/10z uskoro !?

I još malo betonske obale u produžetku Bonića ...

Kompletan tekst intervjua

Porto3ED

BranZZin@entar.Com

Postavlja se pitanje:

-Ima li u Porto Montenegru dovoljno šuta da se naspe i izbetonira sva obala Tivta, od Belana preko Bonića i privredne zone do Kalardova i dalje ?

Ako ima onda su uzalud svi planovi morskog dobra, sva upozorenja od instuta za biologiju mora. Uzalud se donose novi ekoloski zakoni i uzalud će biti želje dobrih i pametnih ljudi i Evrope da nam sačuvaju bar nešto od ove prirodne obale !

Karikatura_Nishta_od_EU_ED

Nema komentara:

Objavi komentar

Peticiju možete potpisati popunjavanjem elektronskog formulara preko linka sa naslovne strane: "Potpisivanje peticije"