Kontakt adresa:
Contact: otokstradioti@gmail.com

Potpisivanje peticije :
Sign petition: http://www.ipetitions.com/petition/otokstradioti/

_SOS_ _Why?_ _Warum ?_ _Почему ?_ _PETITION_ _PETICIJA_

17.4.09

Dr Joksimović “U žiži”

Gost aktuelnog trenutka Skala radija Dr Aleksandar Joksimović direktor kotorskog instituta za biologiju mora.

“…možda je malo više agresivnosti potrebno, (one pozitivne – naravno), da se nekim ljudima skrene pažnja i kaža da ne mogu da rade što god hoće, da moraju o tome da vode računa. Tako je makar u civilizovanom svijetu…”

Ovo su riječi voditelja emisije, a direktor instituta kaže:

“Ja sam tada pominjao Veneciju…”

Iz podužeg razgovora izdvajamo djelove vezane za šutiranje mora i betoniranje Svetog Marka i plićine Tunje (koja je jedinstveni prirodni fenomen) uz pitanje:

“Da li bi “šipovanjem” Tunje (umesto betoniranjem) ostale sve ovce na broju ?”

- Svjedoci smo, ne rijetko, nesavjesni bacaju smeće razne vrste u zaliv pretvarajući ga u jednu vrstu depoa. …  baca se i šut i otpad građevinski i sve ostalo, a jednostavno nećemo, (jer ne mogu da se pomirim sa tim saznanjem da ne mozemo) da riješimo problem. Znači jednostavno – ne želimo i nećemo još uvijek, kroz institucije sistema, da taj problem riješimo ili počnemo riješavati…

* ..Nema objekta na kopnu, (koji se radi) na ovom dijelu obale, a da kamen i šut nije sručen u more ispred tog objekta. Dakle to svi vidimo, to svi zapažamo, svi smo svjedoci toga, ali očigledno niko neće da preuzme odgovornorst, neće da stane tome na put

- I kakav je vaš predlog

* Moj predlog je vrlo jasan: Dovesti Nemca ili Slovenca, uniformisati ga, opremiti ga kompletnim onim sadržajem koji treba da ima jedan ekološki inspektor (Zapravo to nisam ja smislio. To smo vidjeli svi mi na “Diskaveriju” kako se to radi u Americi, kako se to radi u drugim sredinama) i znači kazne na licu mjesta ! 

- - -

Par pitanja slušalaca:

Karikatura_Bobovac_i_StradiotiED

- Drugo pitanje.

“Slušamo o planovima skorojevića o “urbanizovanju” ostrva Sveti Marko. Zašto se kao institucija nikada ne oglašavate protestom protiv takvih i drugih brojnih primjera narušavanja prirodne ravnoteže na našoj obali? Vaše dobre namjere i želje nijesu dovoljne!”

Pa Vi se koliko znam i oglašavate.

* Pa evo. Ja se nebi složio sa konstatacijom našeg dragog slušaoca.

Dakle, ako je čitao “Vijesti” (to je bilo možda prije nekih mjesec dana) upravo kad je bilo u žiži javnosti problem Svetog Marka i svega toga. Ono što je uslijedilo izjavi za novine i medije jeste naše pismo upućeno Ministarstvu za ekonomski razvoj jer smo mi dobili studiju lokacije na uvid. I naravno naše mišljenje da se nikako ne možemo složiti sa betoniranjem, sa nasipanjem, sa takvim načinom gradnje na tom ostrvu.

Ono što sam ja tada rekao i što ću sada opet ponoviti jeste da Institut za biologiju mora ne želi da sprječava razvoj turizma na crnogorskoj obali…

- Naravno. O tome i ne pričamo.

* …Ali mi želimo da uzmemo aktivno učešće upravo u dijelu zaštite biodiverziteta i procjeni onoga što takva gradnja i takav objekat može uraditi na obalni dio. Dakle evo, konkretno, ostrva  Sveti Marko.

Nakon te izjave koja je objavljena u “Vijestima”, gospoda koja je upravo radila procjenu te studije, je tražila prijem u institutu. Ja sam ih primio i oni su se na neki način IZVINULI DUBOKO zato što su nas zaobišli i naravno ponudili su naše učešće u daljim pregovorima i daljim razgovorima oko tog projekta. Dakle, naš ekspertski tim će biti uključen u narednom periodu u sve to.

Ono što će biti naš zadatak i kod Ostrva Cvijeća i kod svih dešavanja na crnogorskom primorju nije da odlučimo hoće li se to graditi ili ne. Naš dio će biti upravo taj stručni dio. Mi ćemo dati realno, stručno mišljenje. Šta to može izazvati ako se radi na taj način i eventualno ćemo dati neke naše alternative kako se možda može graditi, a da se sačuva biodiverzitet.

Ja sam tada pominjao Veneciju i mnoge luke, poznate luke, koje nemaju beton nego imaju drvene šipove, pa onda voda fino cirkuliše ispod toga, živi svijet se razvija, biljke i životinje neometano rastu, a turizam i nautički turizam se svakako razvija…

- I čak mnogo ljepše …?!

* I mnogo ljepše i prirodnije.

Tako da eto, kažem uvaženom slušaocu: Vrlo smo aktivno uključeni i ako prati novine i čita, uvjek dajemo izjave, dakle, koje su vrlo realne..

- Nijesu doduše novine jedino sretsvo komunikacije. Brojni su mediji elektronski…

* Evo neka sluša “U žiži” (Ha, ha.)

- (He, he…) Možda malo više agresivnosti, možda je malo više agresivnosti potrebno, (one pozitivne – naravno), da se nekim ljudima skrene pažnja i kaža da ne mogu da rade što god hoće, da moraju o tome da vode računa. Tako je makar u civilizovanom svijetu.

* Naravno ! To je naša obaveza !

- - -

Nedjelja 5. april 2009.g.

Nema komentara:

Objavi komentar

Peticiju možete potpisati popunjavanjem elektronskog formulara preko linka sa naslovne strane: "Potpisivanje peticije"