NOVI KONCEPT ZA
SVETI MARKO
Priča za malu đecu od 17 do 107 godina
Para se da neće betonirat Tunju. Tako zbore i prezentaju novi koncept.
Greote ruskih delopovera… Išćerani sa Tunje, ko zadnje izbjeglice, prebačili su sve vile i apartmane na ostrvo Sveti Marko, zbijajući ih kukavi kako su znali i umjeli. Da bi stalo što više vila, za koje ovaj put drčno i dešpetozno priznaju da su za prodaju privatnicima (a ne kao prije da su to tobože turističke rent a vile), dio servisa oće da prebače na kopno, što je još jedan dokaz da je to ostrvo zbilja premalo za takve grande mega planove.
Muljaju sa brojevima i površinama da ih se ne može uvatit ni za glavu ni za rep. Uspjeli su rusko-balkanskom višom matematikom da planiraju na ostrvu puno više a da stepen izgrađenosti bude manji (Đeco, ako bježite sa časova obične matematike, nemote gubit vrijeme na ludece nego učite odma višu matematiku!).
Jedino, kao zmija noge, kriju spratnost, pa vele da neće nijedna zgrada na otoku biti veća od najvećeg stabla, samo nisu precizirali da li od najvećeg stabla na otoku ili u svijet!? Ako su u igri i američke sekvoje što ćemo onda?
Biće ipak da se radi o najvećem stablu na otoku, što isto nije malo - ima brat bratu, onako odoka, bar 35 m, a i primjećeno je ovih dana da ga okopavaju, gnjoje i zalivaju kako bi još malo naraslo…(Đeco nemote bježat sa časova biologije, misleći kako vam to u životu i biznisu ništa neće valjat – vidite li da u biznisu sve može valjat, samo ako ste kreativni i spremni da svaku biznis biljku dobro posolite, a svaku biznis štetočinu surovo zgazite. To je tranziciona evolucija, đeco, koja za razliku od revolucije ne jede svoju đecu već ih bogato nagrađuje, jedino morate pazit da vas ne uvate, što se na zapadu zove poslovni rizik…)
Žale se kukavi da će imati problema sa transportom do ostrva, pa kao mudruju o:
a) Pomorskom transportu (kako li se śetiše toga da se do ostrva može prebacivati pomorskim transportom!?), mada bi valjalo, ako ipak slučajno prevlada ova vrsta transporta da to bude ferry-trajekt-catara, a ja bi joj dao ime SIBIR 2, da bi se razlkovala od SIBIRA 1, kojeg je led neko dan bio zarobio u sjevernom ledenom moru u toku izgradnje najnovijih SPA resorta za balkanske saveznike;
b) Privremenom plutajućem mostu, kao samo dokle se gradi. Ne zbore ništa okle bi most odio do ostrva, dali s Pina, dali s mula Oka. Ne bi valjda sa Prevlake - Ostrva Cvijeća, jer bi morali i nju preorat radi puta za tešku mehanizaciju i možebit nehotično zgazit koji cvijet.
Mada mora se priznat da bi i most bio atrakcija sam po sebi bez obzira što se kroz Ralo (moreuz između Prevlake i Svetog Marka) ne bi moglo više barkom pasat. Što ćete, treba nešto i žrtvovat za napredak;
c) Vazdušnim mostom: teškim helikopterima (c1)…
ili, kako kažu, žičanim kranovima (dati misle na žičare) (c2).
Ovo sa žičarom mi se isto sviđa, samo neznam okle bi odila, da li s Lovćena pa da se ne pravi ona s Trojice ili s Vrmca pa da se ne pravi ona iz Kotora, to bi bilo šparenjozno i atrakcija sama po sebi, koju bi zadržali i poslije gradnje i ekskluzivni turisti bi masovno dolazili da vide prvu ostrvsku žičaru na svijet. Ne bi pritom ni abadavali Kotor i Perast i ostale prevaziđene atrakcije. Nisu spomenuli transport Metropoljovim balonom (c3) što bi bilo neefikasno, ali mnogo fotogenično, a što se marketinški ne smije zanemarit.
(Đeco marketing je čudo, eto vidite koliko su razvaljeni mirakul od Miraxa i Porto M. spiskali para u marketing, a u gradnju malo i vi se čudite. Čudite se se jer ste đeca, mada je to u svijetu uobičajeno – viđi u wikipediju pod “Potemkinova sela kao markentiška inspiracija za virtuelne gradove, hotele i marine”).
Na strašne su muke, lakše je gradit u Sibir nego u, tobož civilizovanu, Boku. Teško se odlučit za neku od tih varijanti, sve ljepša od ljepše i čudi me kako se nisu śetili tunjela (d), i željeznice (e), bar da se reče kako su dubiozno studiozni u iznalaženju najšesnijeg rješenja i da se ne reče kako u predlaganju nisu demokratični i zanemaruju manjine.
Istina tunjeli nisu atraktivni za slikavanje, svečano otvaranje i kao vječni spomenici graditeljima i prosvjećenim vladarima, mučiteljima opozicije i usrećiteljima naroda, pa im je to velika i neoprostiva mana (Đeco, to je ujedno i razlog zašto treba da podržite most preko Veriga, a ne tunjel ispod Veriga, jednog dana ćete se možda baš vi slikavati na tom mostu i svečano ga otvarati. Nemote abadavat ove iz Uneska što prnjaju protiv mosta, da tobože kvari vizuru. Oni sve to gledaju iz pogrešnoga kantuna, ne znajući da se iz Podgorice vidi puno bolje, i da su to jedine vizure potvrđene na demokratskim izborima, priznatim od Evrope i OEBSa… )
Da bi pomogli u premoščćavanju mora i biznis barijera, pozivamo vas da date svoj doprinos i predložite svoju originalnu transport ideju, za otimanje Svetog Marka od majčice prirode i održivog razvoja, pri čemu se, iz ekoloških razloga, u koje smo mi zakleti, unaprijed isključuju varijante sa raketama vazduh-zemlja i zemlja-zemlja pogotovo one obogaćene osiromašenim uranijumom!
Najbolji originalni predlog će biti nagrađen držanjem nožica (škara, makaza) kod svečanog otvaranja, a za svaki slučaj predlagač će bit amnestiran kod, istina manje svečanog, zatvaranja i imaće status svjedoka saradnika i iskrenog pokajnika.
Vaše predloge pošljite na adresu otokstradioti@gmail.com
Umjesto zaključka:
Đeco, ako već bježite sa časova engleskog, nemote gubit vrijeme na ludece – uvatite se ruskog, italijanskog ili španskog. Kakav Call of duty, crnogorsko-rusko-italijansko-kolumbijski rulet je dobitna igra! Kad dobijete - operete u crnogorsko-primorske nekretnine! Samo malo pripazite, prvo da vas ne uvate, a drugo - imajte u vidu da nema rezervnih života! Što ćete – Monte business reality show risks…
Ja sam Đurica i idem u 1.c osnovne škole u Tivat.
OdgovoriIzbrišiJa mislim da je najodličnije i prostije mostom preko Ostrva Cvijeća. Mama zbori da nevalja tako govorit, ali i moj iz klupe drug Volođa misli isto. Kaže da mu je tata reko da će tako bit.
Ja bi baš volio da držim taj kušin za nožice.